Журналисти или лешояди?

   Журналистите и лешоядите в България биват финансирани по няколко начина. Чрез бизнеса, който заплаща за реклами. Чрез фондации, които дотират и субсидират с немалки бюджети цели неправителствени организации имащи лешояди на заплата при тях.

Да отразяваш събития, сензации, новини, хора е призвание на журналистите. От тях очакваме професионализъм, етика, морал и придържане към истината, с цел да се предостави на читателите и зрителите информацията по най-достоверния начин. Журналистите внимават какви думи използват, как се изразяват и дали това може да има дългосрочни последствия върху публичния образ на споменатите лица, случки, имена и събития.Всяка дума изписана и изречена от тях отразява кои са, кой представляват и защо го правят.
    Когато липсва дори едно от гореизброените качества, тогава говорим за съвсем друг термин и той е “лешояд”. Също, както животните, така и псевдожурналистите лешояди, са в постоянно търсене на някое лице в обществото,било то физическо или юридическо, чийто действия могат да се превърнат в сензация. Примери за това са изсценирани скандали, човешка болка, поръчки срещу определени проекти, които се явяват “неудобни” на властимащите и други. Важното да се отбележи тук е, че лешоядите търсят да нанесат допълнителни щети със своите статии и репортажи, защото за това са изпратени. Журналистите биха работили безпристрастно да заснемат и интервюират всички страни в определения случай, винаги предоставят право на отговор и се стремят да са обективни, когато не разбират в дълбочина темата. Само така могат да покажат на зрителите каква всъщност е истината и да изградят истинско доверие с аудиторията си.
   Журналистите и лешоядите в България биват финансирани по няколко начина. Чрез бизнеса, който заплаща за реклами. Чрез фондации, които дотират и субсидират с немалки бюджети цели неправителствени организации имащи лешояди на заплата при тях. Националните телевизии също разполагат с лешояди, които виждаме на екраните си. Провокативните водещи, които злепоставят своите гости, подиграват им се,  създават внушения относно действията им също спадат към категорията на лешоядите.

Нещо, което може да се забележи е, че съществуват журналисти-доброволци, но не съществуват лешояди-доброволци. Журналистите доброволци биха вложили от собствените си средства, за да се научат как да бъдат добри в отразяването, как да намират правилната и стойностна информация, как да пишат, как да говорят правилно и разбираемо пред публиката.
Лешоядите, от друга страна, винаги ще поискат предварително пари или дългосрочен договор за извършване на определени имиджови щети в медийното пространство. Те мислят единствено как те да са добре, без въобще да вземат под внимание какво влияние имат със своите материали върху общественото мнение.

Хората трябва да разпознават едните, както и другите, ако искат да получават качествена информация, чрез която да вземат правилни решения за живота си.

Присъединете се към нашата общност в Telegram ТУК  https://t.me/krasivplovdiv

Споделете с приятелите си

Коментари

Има 0 коментара за статията

Напишете коментар

За да добавяте коментари е необходимо да се впишете в системата
ВХОД